Skip to content

På väg hem

20 mars 2013
tags:

Strax kliver jag på planet hem från New York. Idag har jag bland annat gått på guidad tur med tema mat. Allt var himla trevligt och guiden berättade om stadens och stadsdelens historia och vi stannade på olika cafeer och restauranger och provsmakade mat. Tills vi kom till Pride-monumentet där hon innan hon började berätta om Stonewallupproret sa att följande skulle hon berätta ”utan att lägga några värderingar i”. Jag blir så trött. Där av alla ställen, där det som på många sätt blev början till den moderna politiska hbtq-rörelsen ägde rum. Suck. #blogg100

One Comment leave one →
  1. Miss Mary permalink
    02 april 2013 18:17

    Tråkigt! Men vad kul, jag visste inte att det fanns ett monument!
    Ska inte missa det ifall jag besöker New York igen.

Kommentera

