Skip to content

Sex och kärleksrelationer

08 mars 2013
tags:

Som sexualupplysare förvätans jag ofta även ha stor kunskap även om kärleksrelationer. Men även om jag tycker att kärleksrelationer, hur de ser ut och varför, är väldigt intressant så är frågan om åtrå och hur sex och relationer fungerar tillsammans en som jag önskar att jag hade mer kunskap om. Esther Perel har skrivit en bok om åtrå och sex i långa relationer som jag inte har läst men som länge funnits på min önskelista. Här finns ett Ted talk där hon berättar om åtrå i långa relationer.

Esther Perel pratar främst om monogama relationer men många av de principer som hon pratar om finns med och kan förstärkas i andra relationsformer. Jag hoppas att jag får anledning att återkomma om det snart. #blogg100

No comments yet

Kommentera

