Skip to content

Sex och entreprenörskap

06 mars 2013

CatalystCon East '13
Om drygt en vecka är det dags för CatalystCon som jag har berättat om tidigare och jag ser sjukt mycket fram emot det. Programmet ser väldigt spännande ut. Nyss satt jag och läste om konferensens sponsorer. Som väntat fanns ett gäng tillverkare och butiker som säljer olika sexleksaker och glidmedel mm. Men jag hittade även två andra sponsorer som jag inte hade väntat mig och som inte bara tilltalade min sexnerdiga sida utan även mitt intresse för marknadskommunikation och företagande.

Fine Ass marketing är en PR- och reklambyrå inriktad på allt som har med sexleksaker och porr att göra. Deras hemsida innehåller inte särskilt mycket men idén fascinerar mig! Jag hoppas att jag får chansen att träffa dem på konferensen och fråga dem om hur de jobbar och på vilket sätt de tycker att produkterna och tjänsterna de företräder skiljer sig från eller är lika andra branscher.

Den andra sponsorn som väckte min nyfikenhet är Sexquire som är en fullservicebyrå för mindre företag. De hjälper alltså entreprenörer med allt från juridik till bokföring och marknad. Jag vill veta allt om hur de arbetar med sina klienter, vilka behov klienterna har och vilka problem som brukar uppstå och hur de löser dem.

Förhoppningsvis kan jag rapportera vidare om dem här på bloggen om drygt en vecka. Tills dess ska jag fundera på och skriva ner en massa frågor som jag vill ställa till dem. #blogg100

One Comment leave one →
  1. 10 mars 2013 23:14

    Sååå spännande! TACK för tipset.

Kommentera

