Skip to content

Queera perspektiv på fittan

25 februari 2013
Efter seminariet bjöds alla in till fittpyssel med bland annat broderi. Bonaden ovan hittade jag på http://fittforfight.wordpress.com/2011/08/17/fitt-broderi/

Efter seminariet bjöds alla in till fittpyssel med bland annat broderi. Bonaden ovan hittade jag på http://fittforfight.wordpress.com/2011/08/17/fitt-broderi/ och tyckte att det passade bra eftersom Fitt For Fight var med på seminariet och Signe som broderat arrangerade seminariet!

Idag var jag med i ett panelsamtal om queera perspektiv på fittan arrangerat av Queerseminariet i Uppsala. Det blev ett väldigt intressant samtal bland annat om fittan och i vilken grad den är förknippad med könsidentitet och hur man kan göra fittaktivismen mer transinkluderande. Jag har inte varit med om att liknande frågeställningar diskuterats i någon större utsträckning tidigare. Kanske för att både fittaktivismen och transrörelsen/kulturen behövde komma just såhär långt innan det blev riktigt möjligt. I alla fall hoppas jag att detta var början till en serie vidare samtal och diskussioner på temat den queera fittan. Tack Queerseminariet i Uppsala! #blogg100

No comments yet

Kommentera

