Skip to content

Akuten

17 februari 2013

Ibland när jag drömmar om att sadla om och läsa till läkare. Inte tillräckligt mycket för att faktiskt göra det, i alla fall inte än, men ändå. Medicin är spännande saker och dessutom skulle man kunna få en hel massa utmaning och få hjälpa människor samtidigt. När jag ser dokumentära teveserien Akuten som går på SVT just nu längtar jag ganska mycket efter det och en massa annat också faktiskt. Akuten är underbar. Det är dramatiskt, det är sentimentalt, det är skräckblandad fascination, det är fina historier och fantastisk gullig personal. Dessutom handlar den om akutmottagningen på Kings College Hospital i London och jag kommer alltid att älska London efter att jag bodde där i tre år efter gymnasiet och det var där jag blev vuxen. Och så är jag lite betuttad i Sister Jen, en av chefssjuksköterskorna på akuten. Hon dyker upp ca en minut in i klippet nedan.

#blogg100

No comments yet

Kommentera

