Skip to content

St Valentine

14 februari 2013
tags:

När jag var student för många år sedan snappade jag upp en kommentar som jag sedan i Paint på min första egna dator gjorde en tjusig skylt av som jag printade på min allra första egna printer. På skylten fanns ett stort rosa hjärta och texten:

St Valentine – patron saint of making sad and lonely people feel like shit

Det sammanfattar fortfarande rätt bra vad jag tycker om alla hjärtans dag som högtid.

2 kommentarer leave one →
  1. Annelie permalink
    16 februari 2013 1:28

    Word!

  2. 19 februari 2013 17:32

    Hmm, St:Valentine – vigde soldater i hemlighet och för detta mördades han och nu ska han stå till svars för vad som skulle kunna kallas ännu ett sätt att tjäna pengar på sex och eller kärlek mellan två eller flera individer.

Kommentera

