Skip to content

Bdsm-skolan: Introduktion

29 januari 2013

Heureka! Jag ska blogga om bdsm! Som sexualupplysare är bdsm ett av mina favoritämnen och det finns oändligt mycket att säga om det. Så nu tänker jag göra det som en del av mitt #blogg100 -projekt.

Välkommen till Bdsm-skolan!

Bdsm-skolan kommer att vara en serie blogginlägg som behandlar bdsm på en mängd olika sätt. Kanske är det inte helt på pricken rätt att kalla det en skola, eller jag tänker att det blir mer än bara skola, men det låter som ett bra namn och tja, nu kör vi. Kommer jag på något bättre så kanske jag byter namn. Vi får se.

Kapitlet om bdsm i Stora sexboken för tjejer som har sex med tjejer.

Kapitlet om bdsm i Stora sexboken för tjejer som har sex med tjejer.

När jag och Helene Delilah 2007 skrev Stora sexboken för tjejer som har sex med tjejer skrev vi utan att vi visste om det den första handbokstext om bdsm som publicerats på svenska i bokform. Det är jag väldigt stolt över, inte minst för att det var så självklart ända från början för oss båda att ett sådant kapitel måste finnas med i en sexhandbok. Vi ägnade alltså ett helt kapitel åt bdsm och nu i efterhand kan jag tycka att det hade kunnat få ännu mer utrymme. Här på min blogg i form av Bdsm-skolan kommer jag att skriva om allt från grundläggande texter med praktiska tips till nyfikna och nybörjare till mer avancerat bdsm och politiska och kulturella aspekter. Jag tar gärna emot synpunkter och tips.

Ofta när sexualupplysare, bdsm-politiskt aktiva, media och även andra pratar om bdsm så handlar det om potentiella problem, säkerhet, förhållningssätt, juridik och en massa annat som jag tycker är spännande och säkert kommer att skriva mycket om. Men det är inte lika ofta som man bara pratar om hur snyggt det kan vara. Så därför inleder jag Bdsm-skolan med det:

Lady Gagas video till Alejandro. Låten är trevlig, kanske sönderspelad, men videon som jag tills nyligen hade missat (kanske eftersom det är sällan jag ser några musikvideor över huvud taget nu för tiden) är fantastiskt snygg och en orgie i bdsm i både praktik, estetik och symbolik. Varsågod! #blogg100

2 kommentarer leave one →
  1. Annelie permalink
    31 januari 2013 0:04

    Mer bdsm i videoform; Rihannas S&M.

Trackbacks

  1. Musikvideor på femdomtema « Malinda Flodman

Kommentera

