Skip to content

Nya grejer på gång…

25 mars 2008

Just nu är det mycket som händer och mer kommer att dyka upp här snart. Det är väldigt spännande och roligt och jag njuter av att kunna ägna en massa tid åt sådant som jag tycker är roligt. Jag skriver och planerar och föreläser minst halva veckorna. Det mesta är hemligt än så länge men jag kan i alla fall avslöja att det är nya böcker på gång. Att ge ut böcker är en tidskrävande process men på gång betyder i alla fall att om ett år så kanske en ny bok kan vara klar. Det är med skräckblandad förtjusning som jag lägger upp ett skelett till det nya manuset. Jag vet ju att jag kan skriva en hel bok, men samtidigt vet jag också hur svårt det. Att skriva Stora sexboken var det svåraste jag har gjort men också det roligaste.

Det händer fortfarande saker runt Stora sexboken. Härom dagen skrevs denhär artikeln om den på LO-tidningens webbplats. En massa beröm, och det blir jag såklart väldigt glad för, men jag kan inte låta bli att provoceras av heteronormativiteten som genomsyrar nästan allt som skrivits i mainstreammedia om boken. Jag ska ta och utveckla detdär någon gång snart tror jag.

Nu ska jag snart iväg och träffa en av mina vänner som heter Anna (av någon anledning gör väldigt många av mina vänner det) och sedan ta med henne på releasefest. Life is good.

No comments yet

Kommentera

