Skip to content

Kristdemokratisk drag och historisk schlager från yttre rymden

16 mars 2008

KDU, Kristdemokraterns ungdomsförbund kör en vårkampanj på temat Ovärderligt. Numera välkomnar man uttryckligen dragkingar, dragqueens och unga flator i förbundet. ”Någon som ser dig för den du är”. Ovärderligt var ordet. Eller vad ser du i dessa bilder?

kdu1kdu2

Igår såg jag Melodifestivalen på Roxy och gav onda ögat till de två i sällskapet som röstade på KD-fjäskaren Sanna Nielsen. Och försökte rösta på BWO utan att komma fram på nätet. Charlotte Perelli var alltså inte min favorit men jag ska inte klaga, bara de underbara knubbiga dansarna får följa med till Belgrad.

När jag försökte komma varför min hemliga idol Alexander Bard såg så bekant ut i tävlingen kom jag till slut på det. Han såg ut som en korsning mellan Gustav vasa och Riff-Raff i Rocky Horror Picture Show. Tres chique.

lika som bard

No comments yet

Kommentera

