Skip to content

Jag är kär i Ursula Martinez

06 februari 2008

Som väntat vann Stig Larsson och inte Stora sexboken priset för Årets bok på Gaygalan i måndags. Men jag hade i alla fall en väldigt rolig kväll. Först åt jag smaskig ost (jag är väldigt svag för ost, ett hett tips till alla som vill charma mig är att bjuda på en väl genomtänkt ostbricka) på Normal förlag tillsammans med de underbara förläggarna fruarna Larsson, min medförfattare Helene Delilah, Kim Kärnfalk som snart debuterar som författare med självbiografin Mamma, mormor och jag och några av förlagets supporters. Och så sjöng vi för Clas som jobbar på förlaget och fyllde 50 på galakvällen. Nästan allihopa begav sig sedan till galan på Cirkus.

Förutom efterfesten, som var lika rolig som lång, så var galans största behållning att få se Ursula Martinez live. Jag har sett dethär klippet på Youtube tidigare och tycker att hon är underbar. Och nu, efter att ha sett henne live är jag nästan lite kär. Dethär är inspelat tidigare men är samma nummer som hon framförde på galan. Helt obetalbart.

Klippet är dock NSFW. Klicka inte om du sitter på jobbet.

Jag lyckades inte hitta en fungerande embed med klippet men klicka här om du vill se det.

På torsdag, alltså imorgon, sänds Gaygalan i TV4. Jag undrar om de låter Ursula vara med eller om de klipper bort henne.

EDIT: Självklart var Ursula bortklippt ur programmet som sändes i TV4.

2 kommentarer leave one →
  1. 19 februari 2008 13:23

    Wow. Din blogg. Wooow. Det här måste vara det där klippet du snacka om, jag ska kolla in när jag kommer hem. ;)

  2. TommieLee permalink
    12 november 2008 16:21

    Yes Ursula är fantastic. Hon får det att växa i min byxa och det är härligt med en kvinna som kan konsten att skämta med sex som en ingrediens utan att det blir politiskt korrekt eller tråkigt…

Kommentera

