Skip to content

Hallongrottan och dess snygga webbflyer

26 december 2007

God jul i efterskott! Jag tillbringade julen hemma hos mina föräldrar. Där äts det. Kopiösa mängder i en aldrig sinande ström. Det är helt sanslöst. Att äta julmat hos mina föräldrar (det är såklart mamma som lagar den fantastiska maten men denhär gången hade pappsen faktiskt hjälpt till och rullat köttbullarna) är som en extremsport där magsäcken töjs ut bortom vad man trodde var möjligt. Att inte delta är inte ett alternativ, det är ju så gott.

Men nu är jag tillbaka i Stockholm och sitter som vanligt uppe på natten och jobbar. När jag tog en paus nyss tittade jag in på Hallongrottans hemsida för första gången på alldeles för länge. Hallongrottan är en fantastiskt fin bokhandel som alla som bor i eller besöker Stockholm borde gå till. Där finns skönlitteratur, facklitteratur, snusk, t-shirtar, pryttlar, barnböcker och allt möjligt annat för alla som är intresserade av feminism och/eller hbtq-frågor. Och givetvis har de även en webbshop. Och webbshoppen har en ruskigt snygg flyer:

Hallongrottans webbshop

Och ser ni? Där, i traven med böcker, ligger Stora sexboken för tjejer som har sex med tjejer. Jag blir så stolt! Hallongrottan är bäst.

I somras blev jag och Helene Delilah intervjuade av Aftonbladets digitalkanal och webbteve om Stora sexboken och intervjun gjordes i Hallongrottan. Här kan du se intervjun.

Jag fick föresten inget anus i julklapp, vare sig i choklad eller silver. Däremot fick jag en ask Alladin. Jag kanske borde tipsa Bitte på Hallongrottan att ta in choklad-anusen  för att öka chansen att jag ska få det när jag fyller år istället…

No comments yet

Kommentera

