Skip to content

Julbordsmätt

07 december 2007

Jag har precis kommit hem från att ha ätit julbord. Jag är så mätt att jag knappt kan sitta upp. Varje år runt denhär tiden går jag och två vänner och äter julbord och i år var den fjärde gången. Det är en av de bästa traditioner jag har. Förutom god mat och strålande sällskap brukar det vara väldigt intressant att iakta de andra gästerna. En majoritet är medelålders män som är där med jobbet. Efter ett par snapsar brukar de sjunga julsånger som om de vore snapsvisor och ge komplimanger till alla kvinnor i närheten. Oftast är det bara jag, mina vänner, servitriserna och ibland en eller ett par tjejer från deras jobb som brukar sitta bland gubbarna och se lätt besvärade ut. En herre vid bordet brevid vårt talade om för min vän att han älskade henne. I år var det Ulla Winbladh som fick äran att servera oss och det gjorde hon bra. Allt var gott. Allt. Jag har ätit och ätit och ätit ännu mer. Efter dethär tror jag knappt att jag behöver äta alls förrän på julafton.

Innan dess händer det dock en hel del. Bland annat är det Lesbisk weekend på ABF på lördag och jag och Helene Delilah ska hålla workshop där och så har mitt förlag, Normal, julmarknad nu på söndag. Jag berättar mer om det imorgon när den enorma mättnaden har lagt sig lite. Phu.

No comments yet

Kommentera

