Skip to content

Billig dollar = billiga leksaker

25 november 2007

För ett litet tag sedan när jag var förkyld och hängig bad en vän mig om tips på var hon kunde hitta bra sexleksaker. Att muntra upp mig med att fråga efter tips på sexleksaker var en ypperligt bra idé! De flesta av tipsen finns med i Stora sexboken, där en massa andra bra sajter, organisationer, böcker mm också finns med.

Just nu när dollarn är billig ska man passa på att handla från USA såklart. Bra märken som jag gillar är exempelvis Vixen, Fun Factory och Tantus, men det finns andra som gör bra saker också.

Den bästa shoppen som jag kan rekommendera är just nu Smitten Kitten. De har kvalitetsgrejer i silikon (och inget i jelly, som vi sexleksaksfinsmakare tycker är ett trist och opraktiskt material) och ett stort utbud av dildosar som inte ser ut som kukar, vilket min kompis inte var så sugen på. Dessutom har de gratis frakt.

Andra amerikanska butiker som har bra grejer är exempelvis Good Vibrations, en av de första sexleksaksbutikerna som vände sig till kvinnor i första hand och som kombinerar försäljningen av sexleksaker med seriös sexualupplysning. Babeland är också en klassiker.

Min engelska favvobutik som alla borde besöka när de är i London men som självklart också säljer saker på nätet heter Sh! (uttalas ”shush”). Sh! designar och tillverkar egna snygga och bra silikondildos och andra leksaker.

En annan bra engelsk dildotillverkare är Babes n Horny, inte minst för att de har prylar i en mängd olika storlekar, från smala diskreta saker till rejälare doningar.

Har du några andra tips? Skriv en kommentar eller mejla mig.

No comments yet

Kommentera

